الگوریتم برت چیست؟

الگوریتم برت چیست؟

Bert یک رویکرد قبل از پردازش زبان طبیعی است که می تواند بر روی متن استفاده شود. این کار وظایفی از قبیل شناخت موجودیت، مقایسه با گفتار و پاسخگویی به سؤال را در میان سایر فرایندهای زبان طبیعی انجام می دهد. Bert به Google کمک می کند تا متن زبان طبیعی از وب را درک کند.

ساده تر! گوگل در حال حاضر می داند شما چه چیزهایی جستجو می کنید حتی اگر از نظر قواعد نگارشی عبارت شما صحیح نباشد گوگل با الگوریتم می‌تواند متوجه شود شما به دنبال پاسخ چه سوالی هستید.

توصییه می کنم مقاله زیر را هم بخوانید:

الگوریتم رنک برین

چگونه در راستای الگوریتم برت حرکت کنیم؟

دنی سالیوان از گوگل در مورد الگوریتم Bret اظهار نظر کرده و آن را یکی از پراهمیت‌ترین آپدیت‌های سال 2019 گوگل می‌داند و توصیه وی برای سئو سایت در زمان وجود این الگوریتم گفته است که تنها کافی است محتوایی سنجیده، کافی و با کیفیت برای مخاطبان خود بنویسید. تولید یک محتوای مناسب و با کیفیت بهترین راه برای رشد سایت و افزایش بازدید آن توسط مخاطبان است.

الگوریتم ماشین لرنینگ گوگل داده‌هایی برای بررسی و تحلیل داده‌ها نیاز دارد که این داده‌ها همان محتوایی هستند که شما برای مخاطبین خود آماده کرده‌اید. تمامی این داده‌ها توسط ربات‌های خزنده گوگل برای تحلیل و بررسی جمع‌آوری می‌شوند.

بیشتر چیزهایی که در گوگل جستجو می شود مربوط به ورودی قیف بازاریابی است. یعنی مردم سوال هایی می پرسند و جواب این سوالات در وبسایت های مختلفی که خدمات مشابه با آن ارائه می کنند وجود دارد. الگوریتمBERT مهم ترین تاثیر را روی این کوئری ها گذاشته است. چون گوگل دوست دارد همیشه بهترین جواب را به کاربران بدهد.

کوئری هایی که سوالی هستند و یا روش انجام کاری در آن ها پرسیده شده است نسبت به کوئری های Navigational و برندمحور بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند. حتی کوئری های تراکنشی (مانند خرید ساعت، خرید لباس و …) کمتر تغییری داشته اند و عمده تاثیرات به همان سوالات برمی گردد. به زبان ساده تر وبلاگ سایت بیشترین تغییر را در این الگوریتم دارد. در نتیجه چیزی که اهمیت دارد گنجاندن کلمات کلیدی Informational در داخل محتوای وبلاگ است.

تکرار کلیدواژه هیچ اهمیتی در این الگوریتم ندارد. چون گوگل تک تک جملات شما را متوجه می‌شود. پس نیازی نیست حتما از کلیدواژه ها با چگالی بالا استفاده نمایید. حتی اگر از کلیدواژه ای استفاده نکرده‌اید. با الگوریتم برت ممکن است از کلمات کلیدی استفاده نکرده باشید اما جایگاه اول را بدست بیاورید. اما این به این معنی نیست تمام اصول سئو را کنار گذاشته و فقط متکی به گوگل باشید!

اینکه از کلمات و اصطلاحات Long-Tail و سوالات استفاده کنیم چیز جدیدی نیست. حتی 5 سال پیش هم استفاده از این کلیدواژه ها رایج بود. اما آپدیت BERT اهمیت این کوئری ها را چند برابر نموده است. حالا اهمیت غلظت کلیدواژه ها کمتر شده و کافیست در مقالات خود به سوالات پاسخ بدهید.

نکته ی دیگری که این آپدیت به ما نشان داد این است که طول محتوا عملا اهمیتی ندارد در گذشته می‌توانستید با افزایش طول متن مقاله جایگاه بهتری نبت به گذشته پیدا کنید اما در حال حاضر دیگر این اتفاق نمی‌افتد. اما طبق این الگوریتم شما به جای افزایش طول متن باید به صورت مستقیم پاسخگوی سوالات کاربران باشید. شما مستقیم به سوالات کاربران جواب دهید و زیاد وقت کاربر را نگیرید. تکنیکی که بسیاری از سایت ها برای گرفتن ترافیک انجام می دهند نوشتن محتوای طولانی است. اما حالا این تکنیک جواب نمی دهد. اگر بخواهید وقت کاربر را بگیرید و الکی موضوع را کش بدهید گوگل این موضوع را درک می کند و رتبه ی شما پایین تر می آورد.

با یک مثال بهتر می توانید این مسئله را درک کنید: اگر شما مطلبی در مورد طراحی ویلا صحبت می‌کنید حتما در مورد قیمت طراحی ویلا و یا انواع آن هم به کاربران خود اطلاع بدهید. در واقع الگوریتم Bret با کمک الگوریتم‌های دیگر خود می‌تواند بهترین جواب را بهتر از گذشته به کاربران بدهد.

در بخش آمورش رایگان سئو کول مگ می‌توانید اطلاعات بیشتری از حوزه بهینه‌سازی وبسابت کسب نمایید.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید