مزایای سیب برای پوست

مزایای سیب برای پوست

خوب ما این اصل رایج را می دانیم که یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد. اما این اصل چقدر حقیقت دارد؟ خوب، فواید زیادی وجود دارد که می توان از میوه حقیر به دست آورد. سیب سرشار از ویتامین A، B کمپلکس و ویتامین C و مواد معدنی است. آنها برای تقویت ایمنی، خنثی کردن سندرم روده تحریک پذیر، سم زدایی کبد، جلوگیری از بواسیر، کمک به کاهش وزن، افزایش استقامت بدن، منجر به سفیدتر شدن دندان ها، کمک به هضم غذا، کمک به سم زدایی بدن و خون بهتر شناخته شده اند. جریان. اما فوایدی برای پوست وجود دارد که هرگز تصور نمی کنید. هم در مصرف آنها و هم استفاده از آنها بر روی پوست، فواید سیب را برای پوست به دست خواهید آورد. پس ادامه دهید و یک لقمه بزرگ از آن بخورید و از طعم آن لذت ببرید!

صورت شما را بهبود می بخشد

خوردن سیب نه تنها می تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند، بلکه رنگ آن را نیز روشن می کند، زیرا محافظت کمی در برابر برنزه شدن پوست ایجاد می کند. کلاژن و الاستیک موجود در سیب برای جوان نگه داشتن پوست حیاتی هستند. مواد مغذی میوه با خلاص شدن از شر عوامل بیماری زا و روغن های اضافی، به طور موثر برای پوست شما مفید است. می تواند پوست را تسکین دهد و منجر به گلگون شدن گونه ها شود!

جدای از آن، استفاده از آب سیب برای روشن کردن پوست چرب نیز موثر است. آبمیوه باعث سفت شدن پوست می شود و به حفظ تعادل pH طبیعی پوست کمک می کند. آب سیب را هر روز به صورت خود بمالید و اگر نمی توانید دست خود را روی یک فنجان آب تازه بگذارید، فقط یک برش آبدار بردارید و آن را به تمام صورت خود بمالید و بقیه میوه را بخورید!

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را هم مطالعه بفرمایید:

5 میوه برای داشتن پوستی شفاف

فواید سیب برای آبرسانی به پوست

همه ما می دانیم که راز داشتن پوستی نرم و لطیف، مرطوب نگه داشتن آن است. بله، نوشیدن آب ضروری است، اما اغلب، ممکن است به تنهایی کارساز نباشد. محتوای آب موجود در سیب بسیار زیاد است، بنابراین حتی خوردن یک سیب به هیدراتاسیون کمک می کند. سیب نه تنها پوست را آبرسانی می کند، بلکه پوست را نیز تمیز می کند. صورت خود را با برش های سیب بپوشانید (سیب باید تازه بریده شود، درست قبل از اینکه بخواهید از آن استفاده کنید) و آنها را بگذارید تا برش ها خشک شوند، حداقل حدود 15 تا 20 دقیقه. ویتامین E موجود در سیب پوست را نرم و هیدراته نگه می دارد. همچنین می‌توانید به‌طور منظم از بسته‌های صورت و آرایش‌های صورت DIY لذت ببرید و اجازه دهید این میوه شگفت‌انگیز خود را روی پوست شما اعمال کند.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

سیب حاوی مواد مغذی است که به عنوان محافظت بیشتر در برابر اشعه ماوراء بنفش خشن خورشید شناخته شده است. همچنین می توانید از سیب برای درمان آفتاب سوختگی و همچنین جلوگیری از کنده شدن پوست نواحی آسیب دیده استفاده کنید. علاوه بر این، ویتامین ها و سایر مواد به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کنند.

یک سیب را رنده کنید تا کمی تفاله سیب ایجاد شود. یک قاشق گلیسیرین (که به راحتی در شیمیدان موجود است) اضافه کنید و آن را مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و پوست خود بمالید، بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. این به محافظت از پوست در برابر اشعه های خشن خورشید کمک می کند.

از طرف دیگر، می توانید مقداری عسل را با آب سیب مخلوط کنید و هر بار آن را روی پوست بمالید تا زیر نور خورشید قرار بگیرید. همچنین می توانید پس از بازگشت مجدداً آن را برای جوانسازی مجدد استفاده کنید. این درمان خانگی اثر خنک کنندگی روی پوست شما خواهد داشت و از ایجاد لکه های خارش دار جلوگیری می کند.

خواص سیب لکه بری و آکنه

سیب همچنین برای خلاص شدن از شر آکنه، لک و لکه های تیره پوست برای پوست مفید است. آکنه یک مشکل شایع پوستی است که باعث تیرگی می شود و همچنین در دراز مدت به پوست آسیب می رساند. کسانی که پوست حساسی دارند از آکنه رنج می برند و کرم های شیمیایی ممکن است بیشتر روی پوست تاثیر بگذارند. سیب به نجات!

یک تکه سیب را له کنید و با خامه شیر (مالایی) مخلوط کنید. اگر خامه ندارید، به جای آن از یک قاشق شیر استفاده کنید. آن را روی صورت خود بمالید تا کمی از آکنه خلاص شوید. همچنین از شر لکه ها و لکه های تیره ناهموار روی پوست خلاص می شود. برای نتیجه بهتر، برش سیب را قبل از له کردن در یخچال بگذارید. استفاده منظم از این خمیر بر روی پوست به شما کمک می کند تا لکه های تیره پوست خود را از بین ببرید و جوش ها را کاهش دهید. برای لکه های آکنه خارش دار، می توانید فقط یک تکه سیب را در یخچال بگذارید و از برش خنک شده آن روی نقاط خارش دار برای تسکین فوری استفاده کنید.

 

به عنوان یک تونر طبیعی کار می کند

مواد مغذی موجود در سیب با عمل به عنوان یک تونر طبیعی و فوق‌العاده برای پوست بسیار مفید است. به سفت شدن کلی پوست و بهبود گردش خون و رساندن آن به سطح پوست کمک می کند تا پوست بهتر شود. همچنین به متعادل کردن سطح pH پوست کمک می کند و از این رو تولید و ترشح بیش از حد چربی از پوست را کاهش می دهد. برای به دست آوردن حداکثر مزایای سیب به عنوان یک تونر طبیعی پوست، باید یک سیب خام را پالپ کرده و به عنوان تونر روی پوست خود استفاده کنید.

اگر در برخی از روزها وقت ندارید یک سیب را تفاله کنید، می توانید از سرکه سیب مرغوب نیز به عنوان تونر روی صورت خود استفاده کنید. سرکه منافذ پوست را پاک می کند و از شر عوامل بیماری زا و چربی خلاص می شود که منجر به آکنه و جوش می شود. یک گلوله پنبه را در پالپ (یا سرکه سیب) آغشته کنید و به آرامی روی صورت خود بمالید و مطمئن شوید که تمام پوست را با آن بپوشانید.

پف چشم و حلقه های تیره را کاهش می دهد

چه کسانی تحت تاثیر استرس نیستند؟ هیچ یک از ما ضد استرس نیستیم. استرس منجر به پف کردن چشم ها می شود که نشانه کمبود خواب است. برای سلامت چشم و خلاص شدن از شر پف چشم و کاهش سیاهی دور چشم، کافی است برش های سیب را حداقل به مدت 20 دقیقه زیر چشم خود قرار دهید. برای پف کردن چشم ها می توانید آب سیب  را با سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید. یک سیب زمینی کوچک را پوست گرفته و رنده کنید و دو قاشق آب سیب را با آن مخلوط کنید. آن را روی نواحی پف کرده بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. در صورت امکان با آب گرم بلند شوید، در غیر این صورت می توانید از آب معمولی استفاده کنید. اگر این را به درستی اعمال کنید، در یک بازه زمانی کوتاه، حلقه های تیره روشن می شوند. و البته نگران هیچ عارضه ای نخواهید بود!

سیب پوست شما را انعطاف پذیر نگه می دارد

سیب برای کسانی که از خشکی پوست رنج می برند می تواند یک موهبت باشد! آنها دارای خواص مغذی و آبرسانی هستند که مقدار مناسبی از مایعات را برای پوست فراهم می کند تا آن را انعطاف پذیر کند. یک سیب را به صورت ورقه ای برش دهید و یک برش را روی صورت خود بمالید تا خشک شود. در صورتی که به بیش از یک تکه نیاز دارید، همین حالا پیش بروید، از آن استفاده کنید! بقیه را بخور! آب آن را روی پوست بگذارید تا خشک شود. این مایع طبیعی برش ها به داخل منافذ نفوذ می کند و سطح pH را متعادل می کند و چربی پوست را کاهش می دهد.

به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند

سیب ها خود دارای خواص مرطوب کنندگی هستند و مواد فعال بسیاری از محصولات زیبایی هستند که در قفسه ها موجود هستند. محتوای بالای آب موجود در این میوه باعث حفظ رطوبت مناسب در لایه بالایی پوست می شود. همچنین از پوست در برابر عفونت های جزئی و خشکی محافظت می کند. شما می توانید مرطوب کننده طبیعی خود را بسازید تا خوبی این مواد را تجربه کنید!

سیب را پوست بگیرید و دانه کنید و پوره درست کنید. یک قاشق عسل و خامه ترش را به آن اضافه کنید. از این خمیر به طور منظم روی پوست استفاده کنید تا پوستتان نرم و صاف بماند.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید