چگونه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم

چگونه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم

چگونه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم – اعتماد به نفس به عنوان احساس اعتماد به توانایی ها، کیفیت ها و قضاوت فرد تعریف می شود. تحقیقات نشان می دهد که بر روی سلامتی و سلامت روانی نیز تاثیرگذار است.

اعتماد به نفس بیشتر می‌تواند به یک احساس کلی از باور و اعتماد به توانایی خود در کنترل زندگی تان اشاره داشته باشد، یا ممکن است بیشتر به یک موقعیت خاص مربوط باشد. به عنوان مثال، ممکن است در یک زمینه تخصصی اعتماد به نفس بالایی داشته باشید اما در زمینه های دیگر اعتماد به نفس کمتری داشته باشید.

داشتن سطح سالم اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند در زندگی شخصی و حرفه ای خود موفق شوید. می تواند در انگیزه شما برای پیگیری اهدافتان نقش داشته باشد و بر نحوه ارائه خود به دیگران تأثیر بگذارد. برای مثال، تحقیقات نشان داده است که افرادی که اعتماد به نفس بیشتری دارند، از نظر تحصیلی موفق‌تر هستند.

از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

چه ظاهر خود را با دوستان خود در اینستاگرام مقایسه کنید و چه حقوق خود را با درآمد دوست خود مقایسه کنید، مقایسه سالم نیست. در واقع، یک مطالعه در سال 2018 که در شخصیت و تفاوت‌های فردی منتشر شد، ارتباط مستقیمی بین حسادت و احساسی که نسبت به خود دارید، نشان داد.

محققان دریافتند افرادی که خود را با دیگران مقایسه می کنند حسادت می کنند. و هر چه بیشتر حسادت می کردند، احساس بدتری نسبت به خود داشتند.

اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید

به احساسی که دوستانتان در شما ایجاد می کنند توجه کنید. آیا دوستانت شما را بالا می برند یا پایین می آورند؟ آیا آنها مدام شما را قضاوت می کنند یا شما را همانگونه که هستید می پذیرند؟

افرادی که با آنها وقت می گذرانید بیشتر از آنچه فکر می کنید بر افکار و نگرش های شما در مورد خودتان تأثیر می گذارند. اگر بعد از معاشرت با شخص خاصی احساس بدی نسبت به خود دارید، ممکن است زمان خداحافظی فرا رسیده باشد.

برای افزایش اعتماد به نفس خود حتما مقالات بخش زیر را مطالعه بفرمایید:

راه های افزایش اعتماد به نفس

مراقب بدن خود باشید

اگر از بدن خود سوء استفاده می کنید، سخت است که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید. از سوی دیگر، اگر مراقبت از خود را تمرین کنید، می‌دانید که برای ذهن، بدن و روح خود کار مثبتی انجام می‌دهید و طبیعتاً در نتیجه احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

روش های مراقبت از بدن

  • رژیم غذایی: خوب غذا خوردن فواید زیادی دارد، از جمله سطوح بالاتر اعتماد به نفس و عزت نفس. هنگامی که بدن خود را با غذاهای غنی از مواد مغذی تغذیه می‌کنید، احساس سلامتی، قوی‌تر و پرانرژی‌تر می‌کنید، که می‌تواند منجر به احساس بهتر در مورد خودتان شود.
  • ورزش: مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. یک مطالعه در سال 2016 منتشر شده در Neuropsychiatric Disease and Treatment نشان داد که فعالیت بدنی منظم تصویر بدن شرکت کنندگان را بهبود می بخشد. و وقتی تصویر بدنشان بهبود یافت، احساس اعتماد به نفس بیشتری داشتند.
  • مدیتیشن: مدیتیشن بیش از یک تمرین آرامش بخش، می تواند به چندین روش به افزایش اعتماد به نفس کمک کند. یکی، به شما کمک می کند تا خود را بشناسید و بپذیرید. مدیتیشن همچنین به شما می آموزد که خودگویی منفی را متوقف کنید و از صحبت های ذهنی غیرمفید که اعتماد به نفس شما را مختل می کند، جدا شوید.
  • خواب: کم خوابی می تواند بر احساسات شما تأثیر بگذارد، در حالی که خواب خوب و با کیفیت با ویژگی های شخصیتی مثبت از جمله خوش بینی و عزت نفس مرتبط است.

با خودت مهربان باش

شفقت به خود مستلزم این است که وقتی اشتباه می کنید، شکست می خورید یا شکست می خورید، با مهربانی با خود رفتار کنید. این راهی برای برقراری ارتباط با خود است که به شما امکان می دهد از نظر عاطفی انعطاف پذیرتر شوید و بهتر بتوانید احساسات چالش برانگیز را هدایت کنید، و ارتباط شما با خود و دیگران را افزایش می دهد. محققان توانایی ارتباط با خود را به روشی دلسوزانه با اعتماد به نفس مرتبط می دانند.

یک مطالعه در سال 2009 که در مجله شخصیت منتشر شد نشان داد که شفقت به خود به اعتماد به نفس بیشتر کمک می کند. بنابراین دفعه بعد که در یک موقعیت چالش برانگیز قرار گرفتید، متوجه شوید که ناقص بودن یا کوتاه آمدن گاهی بخشی از زندگی است. تمام تلاش خود را بکنید تا این تجربیات را با شفقت به خود دنبال کنید.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید