آیا هویج برای سیستم ایمنی بدن مفید است؟

آیا هویج برای سیستم ایمنی بدن مفید است؟

در زمان شیوع ویروس کرونا همه ما به دنبال مصرف مواد غذایی هستیم که سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کندـ سیستم ایمنی بخش های مختلفی از بدن از جمله غدد لنفاوی و عروق، طحال، گلبول های سفید خون، پوست و غشای مخاطی دستگاه تنفسی را در بر می گیرد. در حالی که سیستم ایمنی به پروتئین ها و لیپیدهایی نیاز دارد که به مقدار زیاد در سبزیجات یافت نمی شوند، اما به ویتامین ها و مواد معدنی که در آب هویج فراوان هستند نیز متکی است.

هویج ویتامین A دارد

پوست و غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی موانعی را تشکیل می دهند که از ورود میکروب ها و ویروس ها به بدن شما جلوگیری می کند. ویتامین A با حفظ سلامت و عملکرد سلول ها این موانع را حفظ می کند. همچنین به رشد گلبول های سفید خون کمک می کند و باید برای سیستم ایمنی وجود داشته باشد تا سلول هایی را که عفونت ها را از بین می برند فعال کند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در فوریه 2012 در “جنبه های مولکولی پزشکی”، ویتامین A همچنین آزادسازی سلول های ایمنی در روده را تنظیم می کند. کمبود ویتامین A می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش دهد. یک هویج بزرگ دارای 12028 واحد بین المللی ویتامین A است که 400 درصد از نیاز روزانه توصیه شده را تشکیل می دهد.

برای مطالعه در مورد مواد غذایی دارای ویتامین A هستند به لینک زیر مراجعه نمایید:

مواد غذایی دارای ویتامین A

هویج ویتامین سی دارد

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان در کل سیستم، سطح آنتی بادی های آزاد شده در طول پاسخ ایمنی را افزایش می دهد، تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند که باکتری ها و ویروس های خارجی را از بین می برند و از گلبول های سفید خون در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین مقدار اینترفرون ها را افزایش می دهد، پروتئین هایی که به دلیل توانایی آنها در تداخل با رشد ویروس در داخل بدن نامگذاری شده اند. خوردن یک هویج بزرگ 5 درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه را به شما می دهد.

برای مطالعه در مورد مواد غذایی دارای ویتامین C هستند به لینک زیر مراجعه نمایید:

مواد غذایی دارای ویتامین سی

هویج سرشار از ویتامین های B

ویتامین B-6 و فولات برای سنتز و متابولیسم پروتئین‌هایی که پیام‌هایی در مورد حضور پاتوژن‌ها و نوع پاسخ ایمنی ضروری دارند، ضروری هستند. این ویتامین ها همچنین رشد گلبول های سفید خون را که با عفونت ها مبارزه می کنند، تضمین می کنند. شما 4 درصد از مصرف توصیه شده روزانه فولات و 8 درصد ویتامین B-6 را از یک هویج بزرگ دریافت خواهید کرد.

برای مطالعه در مورد مواد غذایی دارای ویتامین B هستند به لینک زیر مراجعه نمایید:

مواد غذایی دارای ویتامین B

هویج ویتامین E دارد

ویتامین E از غشای سلولی در سراسر بدن، از جمله غشاهای موجود در سیستم ایمنی محافظت می کند. دریافت مقدار کافی ویتامین E ممکن است به ویژه برای سالمندان مهم باشد. با بالا رفتن سن، سلول های خاصی در سیستم ایمنی بدن به نام سلول های T توانایی خود را برای مبارزه با ویروس ها از دست می دهند. بر اساس مطالعه ای که در اکتبر 2008 در مجله “Journal of Leukocytic Biology” منتشر شد، ویتامین E برخی از مشکلات مرتبط با افزایش سن را در سلول های T معکوس می کند و ممکن است توانایی آنها را برای مبارزه با عفونت در افراد مسن بهبود بخشد. یک هویج بزرگ 3 درصد از نیاز روزانه توصیه شده ویتامین E را دارد.

برای مطالعه در مورد مواد غذایی دارای ویتامین E هستند به لینک زیر مراجعه نمایید:

مواد غذایی دارای ویتامین E

مواد معدنی موجود در آب هویج

هویج حاوی سه ماده معدنی است که برای سیستم ایمنی حیاتی هستند: آهن، روی و مس. یک هویج بزرگ 1.5 درصد از نیاز روزانه توصیه شده روی و 3 درصد آهن و مس را تامین می کند. روی برای رشد سلول هایی که به باکتری ها و مواد خارجی حمله می کنند ضروری است. آهن از روند التهابی و همچنین رشد سلول های کشنده ای که ویروس ها و برخی سلول های تومور را از بین می برند، پشتیبانی می کند. کمبود مس باعث می شود گلبول های سفید کمتری به مواد خارجی پاسخ دهند که ممکن است حساسیت شما را به عفونت افزایش دهد.


برچسب ها

ما را از دیدگاه خود با خبر سازید