انواع بیماری های گوش و علل آن

انواع بیماری های گوش و علل آن

گوش درد یکی از بیماری هایی است که از کودکی تا به حال ممکن است چندین بار به آن دچار شده باشید.
گوش درد انواع مختلفی داشته و علل آن نیز متفاوت است. در این مقاله به معرفی تعدادی از بیماری های گوش می پردازیم.
التهاب گوش میانی: معمولا التهاب گوش میانی ( پشت پرده صماخ ) به علت وجود عفونت رخ می دهد.
بیماری منییر( Menieres disease ): یک بیماری که در آن ، گوش داخلی در یک سمت دچار سوء عملکرد شده است . سرگیجه ، وزوز گوش ، از دست دادن شنوایی و درد ، از علایم معمول هستند .
گوش شناگری ( التهاب گوش خارجی): التهاب یا عفونت گوش بیرونی ( گوش خارجی و مجرای گوش ) . موارد ناگهانی علت  عفونت ها هستند . التهاب مزمن گوش ، اغلب یک بیماری پوستی یا درماتیت است .
وزوز گوش ( tinnitus): صدای زنگ در یک یا هر دو گوش . معمولا به علت آسیب در اثر سر و صدا یا پیری است.
جرم گوش ( تجمع موم در گوش ): جرم گوش ، ممکن است مجرای گوش را مسدود کرده و به پرده صماخ بچسبد . این مسئله منجر به کاهش ارتعاشات پرده صماخ شده و موجب معیوب شدن شنوایی می گردد .
پارگی پرده گوش ( پرده صماخ): صداهای بسیار بلند، تغییرات ناگهانی در فشار هوا، عفونت یا اجسام خارجی می تواند پرده گوش را پاره کند. سوراخی کوچک در پرده گوش، معمولا در طی چند هفته بهبود پیدا می کند .
التهاب زائده پستانی گوش (mastoiditis): عفونت استخوان ماستوئید یا پستانی که دقیقا در پشت گوش قرار گرفته است. این حالت در اثر عفونت های درمان نشده گوش میانی، ایجاد می گردد.
دکتر محمد رضا تقوی متخصص گوش کلینیک هییرپلاس می تواند شما را از تمام دردهای گوش راحت کرده و شما را در بهبود این بیماری دردناک کمک کند.
سرگیجه وضعیتی خوش خیم (BPPV): از بین رفتن عملکرد گوش داخلی می تواند منجر به سرگیجه شود. اگرچه که از لحاظ پزشکی جدی نمی باشد، اما آزاردهنده و اضطراب آور است .
کلستاتوما ( cholesteatoma) : یک بیماری خوش خیم است. افزایش بافت فیبروزه در گوش میانی و استخوان های اطراف است. در بیشتر موارد ، ترشح بودار ناپاک از گوش، همراه با از دست رفتن شنوایی از علایم این بیماری است.
تومور عصب شنوایی: یک تومور غیر سرطانی که در حرکت عصب از گوش به مغز ، رشد می کند. از دست دادن شنوایی، سرگیجه و وزوز گوش می تواند از علایم این بیماری هستند.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید