انواع سرم صورت

انواع سرم صورت

برای این که پوست سالمی داشته باشید بهتر است از کرم های آبرسان و سرم صورت استفاده کنید. در این مقاله به معرفی انواع سرم صورت پرداخته ایم:

انواع سرم و مواد تشکیل دهنده سرم صورت

هنگامی که نوبت به انتخاب سرم صورت می رسد، مهم است که بدانید انواع مختلفی از سرم ها و همچنین مواد تشکیل دهنده خاصی وجود دارد که باید بر اساس اهداف خود به دنبال آنها باشید.

به طور کلی سرم های صورت در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • سرم های ضد پیری
  • سرم های روشن کننده پوست
  • سرم های آبرسان
  • سرم های مبارزه با رادیکال های آزاد
  • سرم های پوست مستعد آکنه و حساس
  • سرم های ترمیمی/بهبود بافت

سرم های ضد پیری

رژیم های ضد پیری باعث نوسازی پوست و تولید کلاژن می شود. به گفته پالم، این نوع سرم اغلب شامل رتینول یا باکوچیول یا هر دو است.

سرم های روشن کننده پوست

سرم های روشن کننده پوست اغلب حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد ضد رنگدانه برای بهبود رنگ پوست هستند.

سرم های آبرسان

سرم های آبرسان حاوی هیالورونیک اسید هستند، مولکولی که به طور فیزیکی آب را در پوست می چسباند تا پوست را شاداب، چاق و جوان تر نشان دهد.

در بخش، سلامت پوست وب سایت کول مگ می توانید با راه های داشتن پوستی سالم آشنا شوید.

سرم‌های موضعی حاوی اسید هیالورونیک می‌توانند به طور موقت آب را در لایه‌های سطحی پوست ببندند که به گفته Shainhouse می‌تواند پوست شما را شاداب‌تر و خشک‌تر نشان دهد. همچنین این قابلیت را دارد که به طور موقت ظاهر خطوط ریز را به حداقل برساند.

سرم های آبرسان اغلب حاوی ویتامین B5 هستند که به آبرسانی پوست کمک می کند و باعث می شود پوست صاف تر و مرطوب تر به نظر برسد.

سرم های مبارزه با رادیکال های آزاد

آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که می توانند به پوست سالم آسیب برسانند، مبارزه می کنند.

برای کمک به جلوگیری از آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد، سرمی را انتخاب کنید که حاوی موادی مانند ویتامین های C، A و E و رسوراترول باشد.

سرم های آکنه و پوست حساس

سرم های ضد آکنه اغلب حاوی اسید سالیسیلیک یا مشتقات گیاهی مشابه هستند.

همچنین به دنبال نیاسینامید (شکلی از ویتامین B3) باشید که به گفته Shainhouse، یک ماده تسکین دهنده، آبرسان و ضد التهابی است که با سایر مواد فعال ترکیب می شود تا تحریک را به حداقل برساند و پوست حساس را تسکین دهد.

سرم های بافت پوست

برای کمک به تقویت بافت پوست و ظاهر کلی پوست، Shainhouse استفاده از سرم حاوی سرم اسید گلیکولیک را توصیه می کند.

این آلفا هیدروکسی اسید مشتق شده از نیشکر می تواند به لایه های بالایی اپیدرم نفوذ کند و پیوندهای بین سلولی را مختل کند. همچنین می‌تواند به ریختن سلول‌های کدر، تغییر رنگ و مرده کمک کند تا پوست صاف‌تر و درخشان‌تر با بافت، تن و رنگ یکنواخت‌تر ظاهر شود.»


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید