بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو

مالدیو با این که کوچکترین کشور آسیا از نظر جمعیت و مساحت است، جاذبه های طبیعی برای بازدید دارد. در این مقاله بهترین زمان سفر به مالدیو را معرفی کرده ایم.

مالدیو علاوه بر جاذبه های طبیعی شاخص آن، پر از جاذبه های تاریخی است. دلیل اصلی محبوبیت این کشور در بین گردشگران تور مالدیو رشته ای از جزایر در دل اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند با طبیعتی زیبا و دست نخورده است. گردشگران تور مالدیو با حضور در این جزایر پا به بهشت روی زمین می گذارند. این مکان نیز مکان بسیار مناسبی برای غواصان به شمار می رود. آب های گرم سواحل زیبای مالدیو، ایستگاه های متعدد غواصی و تنوع زیست دریایی آن را به یکی از بهترین مکان های غواصی تبدیل نموده است. جمهوری مالدیو مانند بسیاری از کشورها و سرزمین های کشور هند در سال 1965 از دولت بریتانیا هند به استقلال رسید.

پایتخت جمهوری مالدیو، ماله (Male) می باشد. فرودگاه بین المللی مالدیو در جزیره هوهوله (Huhule Island)  قرار گرفته است که فاصله کمی با ماله دارد. این تنها فرودگاه بین المللی جزایر مالدیو می باشد.

آب و هوای مالدیو

جزایر مالدیو در طول سال هوایی گرم و آفتابی دارند و میانگین دمای آنها بین 23 تا 31 درجه سانتی گراد می باشد. بهترین زمان سفر به مالدیو آبان ماه (نوامبر) تا فروردین ماه (آوریل) می باشد. فصل پر رونق جزایر مالدیو بین ماه های دسامبر (آذر) و مارچ (اسفند) صورت می گیرد. باران های موسمی جزایر از ماه می (ماه اردیبهشت) تا ماه اکتبر (ماه مهر) ادامه پیدا می کند. اوج این باران های موسمی در ژوئن (خرداد) رخ می دهد. آبسنگ های شمالی جزایر مالدیو بین ماه های می-نوامبر (اردیبهشت تا آبان) و آبسنگ های جنوبی این جزایر بین نوامبر-مارچ (آبان تا اسفند) بیشترین باران های موسمی را تجربه می کند. با توجه به آب و هوای جزایر ارزش این را دارد که با پرداخت مقداری بیشتر هزینه سفر به مالدیو را در فصل پر رونق آن یعنی زمانی که آفتاب در آسمان می درخشد و گرمای خود را به شن های ساحل و دریای زلالش می دهد. با این حال، اگر مایل بودید در فصل باران از جزایر مالدیو دیدن کنید می توانید به غواصی بروید، ورزش کنید و غذا و نوشیدنی های جزیره بچشید.

در فصل پاییز و زمستان بین ماه های نوامبر تا آوریل یعنی آبان ماه تا ماه فروردین مالدیو پر از گردشگران تور مالدیو است. گردشگران برای لذت بردن از آفتاب گرم و شن های سفید ساحل های مالدیو پا به این کشور زیبا می گذارند. به راستی این جزایر جز دسته ای از مکان های گردشگری که پیش از مرگ باید دید قرار گرفته. تفریحات متنوع، فرهنگ غنی و مردم دوست داشتنی این جزایر شما را مجذوب خود می کند.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید