جلوگیری از پارگی پرده گوش

جلوگیری از پارگی پرده گوش

پرده گوش یک عضو حیاتی گوش انسان می باشد که در این مقاله شما را با نحوه جلوگیری از پارگی پرده گوش آشنا خواهیم کرد.

برای جلوگیری از پارگی لاله گوش (سوراخ شده) این نکات را دنبال کنید:

عفونت گوش میانی خپد را مداوا کنید

از علائم و نشانه های عفونت گوش میانی ، از جمله گوش درد ، تب ، گرفتگی بینی و کاهش شنوایی آگاه باشید. کودکان مبتلا به عفونت گوش میانی اغلب کلافه هستند و ممکن است از خوردن غذا امتناع کنند. برای جلوگیری از آسیب احتمالی به لاله گوش ، سریعاً از پزشک مراقبت های اولیه خود ارزیابی کنید.

هنگام پرواز از گوش های خود محافظت کنید

در صورت امکان ، در صورت سرماخوردگی یا آلرژی فعال که باعث گرفتگی بینی یا گوش می شود ، پرواز نکنید. در هنگام برخاستن و فرود آمدن ، گوش های خود را با جاروبرقی های برابر کننده فشار ، خمیازه یا آدامس پاک کنید.

از گوش خود در برابر اشیا خارجی محافظت کنید

هرگز سعی نکنید موم گوش اضافی یا سخت شده را با وسایلی مانند پنبه ، گیره کاغذ یا سنجاق مو بیرون بیاورید. این موارد می توانند به راحتی لاله گوش شما را پاره یا سوراخ کنند. به فرزندان خود آسیب هایی را که می توان با قرار دادن اجسام خارجی در گوش آنها وارد کرد ، بیاموزید.

از گوش خود در برابر صدای انفجاری محافظت کنید.

از فعالیت هایی که گوش شما را در معرض انفجار قرار می دهد ، خودداری کنید. اگر سرگرمی ها یا کارهای شما شامل فعالیت های برنامه ریزی شده ای می شود که صدای انفجاری تولید می کنند ، با پوشیدن گوش پاک کن یا محافظ گوش از گوش خود در برابر آسیب های غیر ضروری محافظت کنید.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید