راه های افزایش اعتماد به نفس

راه های افزایش اعتماد به نفس

برای افزایش اعتماد به نفس همیشه آماده بشید

سعی کنید خود را برای روبرو شدن با چالش های کاری و یا تحصیلی و یا هر چالشی که در آینده برای شما ممکن است رخ بدهد، آماده کنید. به طور مثال اگر قرار است در یک کلاس حضور داشته باشید، در مورد آن درس مطالعه کنید.

از لیست عالی برای افزایش اعتماد به نفس اضافه کنید

زندگی پر از چالش است و مواقعی وجود دارد که حفظ اعتماد به نفس ما دشوار است. همین حالا بنشینید و لیستی از همه چیزهای زندگی خود را که از آنها سپاسگزار هستید و  کارهایی که به انجام آنها افتخار می کنید  تهیه کنید . پس از اتمام لیست، لیست خود را بر روی یخچال، آینه حمام و یا میز خود پخش کنید. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که شخصیتی شگفت انگیز دارید. هر زمان احساس می کنید اعتماد به نفس شما کمرنگ تر شده، به آن لیست ها نگاهی بیندازید تا اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند.

برای افزایش اعتماد به نفس از زبان بدن استفاده کنید

زبان هر کس نشان می‌دهد که آن فرد چقدر به خودش اطمینان دارد. از چهره‌ی بعضی آدم‌ها می‌شود فهمید که حتی خودشان هم خودشان را قبول ندارند! طوری خودتان را نشان بدهید که همه بدانند می‌توانید هر موقعیتی را مدیریت کنید و بر اوضاع کاملا مسلط هستید. اگر اعتماد به نفس را در ظاهرتان نشان بدهید و از زبان بدن به درستی استفاده کنید، نه تنها حس می‌کنید که از پس هر چیزی برمی‌آیید، بلکه دیدگاه دیگران هم نسبت به شما تغییر می‌کند و به توانایی‌هایتان اعتماد می‌کنند.

سرتان را بالا بگیرید، صاف بنشینید، به آرامی شانه‌هایتان را عقب ببرید تا در راستای ستون فقرات‌تان قرار بگیرند، شل و ول دست ندهید و وقتی صحبت می‌کنید مستقیما به فرد مقابل‌تان نگاه کنید.

برای افزایش اعتماد به نفس خوب لباس بپوشید

وقتی ظاهرتان خوب باشد احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. لباس‌ها و لوازم مناسب انتخاب نمایید، زندگی و کارتان را جوری منظم کنید که در خور شخصیت شما باشد و احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید. همه این کارها باعث تقویت اعتماد به نفس شما می‌شود. لباس‌تان باید طوری باشد که موفقیت را نشان بدهد. لوازم شخصی شما نشان‌دهنده‌ی شخصیت شما هستند پس در انتخاب آنها دقت نمایید.

یک لباس مناسب و زیبا که توجه دیگران را جلب می کند، می‌تواند به شروع یک مکالمه نیز به شما کمک کند.

برای افزایش اعتماد به نفس با جدیت صحبت کنید

سخنرانان خوب، با اعتماد به نفس، با ثبات و با یک ریتم مناسب صحبت می‌کنند. آنها می دانند که باید سخنانی تاثیرگذار بگویند، به جای اینکه حین سخنرانی تپق بزنند و گیر کنند، شمرده حرف می‌زنند و بین صحبت‌هایشان مکث می‌کنند. یک لحن جسورانه، جذاب و در عین حال مؤدبانه برای صحبت کردن انتخاب کنید تا اعتماد به نفس‌تان را نمایش بدهید. این‌ طوری عزت نفس‌تان بیشتر می‌شود و به خودتان ایمان می‌آورید. برای اینکه جدی به نظر برسید، خیلی هیجان‌زده و عصبی نباشید و زیادی نخندید. اگر مردم حس رهبری را در شما ببینند به صحبت‌های شما بیشتر توجه می‌کنند.

برای افزایش اعتماد به نفس مثبت فکر کنید

انرژی مثبت باعث نتیجه‌ی مثبت هم می‌شود، پس سعی کنید نیمه‌ی پر لیوان را ببینید و به مسائل منفی فکر نکنید. همیشه لبخند زده و بخندید و با آدم‌های مثبت معاشرت کرده تا هم خود شما حس بهتری داشته باشید و هم کسانی که در اطراف شما هستند.یک دفترچه یادداشت برداشته و هدف‌ها و موفقیت‌های روزانه خود را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام می‌دهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما می گردد.

مرد عمل باشید

تقویت اعتماد به نفس فقط به ظاهر خوب نیست، باید خوب هم عمل نمایید. تنبلی و دست روی دست گذاشتن فقط ترس و تردید برای شما به همراه می‌آورد، در حالی که اگر عمل کنید، اعتماد به نفس و جرئت شما بیشتر خواهد شد. به عنوان یک تمرین، ترس‌ها و توانایی‌هایتان را روی کاغذ بیاورید. خیلی‌ها به شما می‌گویند روی ضعف‌های خود کار کنید اما بهتر است روی نقاط قوت خود سرمایه‌گذاری کنید و بر روی پرورش آنها کار کنید. اگر وقت و انرژی خود را بر روی نقاط مثبت خود بگذارید، اعتماد به نفس در وجود‌تان جرقه زده و روز به روز بیشتر می گردد.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید