راه های افزایش خلاقیت

راه های افزایش خلاقیت

خلاقیت یک نیروی ترکیبی از دانش، بینش، اطلاعات، الهام بخشی و تمام قطعات ذهن خودمان است که طی سالها برای به وجود آمدن آنها تلاش کرده ایم.

کاری انجام بدهید که به آن علاقه دارید

بهترین کار برای افزایش خلاقیت انجام کاری است که به ان افتخار می کنید در مورد انجام کار مورد علاقه به پسرش گفت: این راه برای یادگیری بهتر است، هنگامی که شما کاری را با چنین لذتی انجام می دهید متوجه گذر زمان نمی شوید. عشق و خلاقیت کانلا به هم وابسته هستند. سرگرمی، مانند نواختن ساز، دویدن، یا جمع آوری یادگاری، می تواند به شما در آرامش و مبارزه با استرس کمک کند، در حالی که خلاقیت خود را تقویت می کند.

برای افزایش خلاقیت ورزش کنید

ورزش کردن و استراحت دادن به مغز نیز فکر خوبی است. گاهی‌ اوقات هرقدر تلاش می‌کنید و به ذهن خود فشار می‌آورید، حتی یک فکر کوچک خلاقانه نیز جرقه نمی‌زند. در این مواقع بهتر است به سراغ ورزش‌هایی مانند پیاده روی، یوگا یا سایر ورزش‌ها بروید و در حین ورزش سعی کنید، به ایده‌هایی جدید دست بیابید. این کار نوعی استراحت ذهنی بوده و به صورت غیر مستقیم می تواند به افزایش خلاقیت شما کمک کند.

مود خود را تغییر بدهید

نداشتن ایده یا ناتوانی در حل مسئله می تواند بسیار ناامید کننده باشد. موسیقی نواختن یکی از کارهایی است که می توانید مود خود را تغییر بدهید.

استیو جابز از موسیقی برای تغییر حالت خود و افزایش خلاقیت استفاده می کرد.

البته نیازی نیست موسیقی بزنید تنها با گوش دادن موسیقی می توانید به افزایش خلاقیت خود کمک کنید.

با دوستان خود مشورت کنید

گاهی اوقات یافتن راه حل خلاقانه برای انجام یک کار برای شما می شود. درخواست کمک، نشانه ضعف نیست. از دوستان، همسالانی که به آنها اعتماد دارید، کمک و مشاوره بخواهید. هر فرد مجموعه مهارت ، تجربه و دانش منحصر به فردی دارد. حتی اگر از توصیه های آنها استفاده نکنید، ممکن است باعث ایجاد تفکر جدید و خلاقانه ای شود و شما را به جایی که به آن نیاز دارید ببرد.

برای افزایش خلاقیت کودک درون خود را بیدار کنید

کودکان هیچ مرزی برای خلاقیت برای خود قائل نیستند. آنها بی‌ملاحظه و بدون هیچ فشاری ایده‌های جدید خلق می‌کنند. برای افزایش خلاقیت باید مشابه کودکان عمل کنید. کودک درون خود را بیدار کرده و به آن اجازه داده تا خلاق باشد. بگذارید ذهن به هر کجا که می‌خواهد برود. آن را محدود نکرده و اجازه بدهید به پرواز دربیاید و تا جایی که می‌تواند به حرکت خود ادامه بدهد.

برای افزایش خلاقیت سفر کنید

اگر می‌خواهید ذهن شما خلاق عمل کند و همیشه بتواند ایده جدید خلق کند، باید خوراک آن را فراهیم کنید. هرقدر بیشتر ببینید، تجربه کنید و به سفر بروید، مغزتان گنجینه قوی‌تری در اختیار خواهد داشت. گنجینه‌ای که در آن انواع بوها، طعم‌ها، تجربه‌ها وجود دارد. پس سفر کنید و ببینید. با این کار انعطاف‌پذیری شناختی‌تان بالا می‌رود و با شناخت نقطه‌نظرات جدید و متفاوت، افزایش خلاقیت را برای مغزتان به‌ارمغان خواهید آورد.

 مدیتیشن کنید

هنگامی که دچار استرس می شوید، مدیتیشن کنید. مدیتیشن  باعث تقویت تفکر واگرا می شود. تفکر واگرا به معنای ارائه راه حل های جدید در حل مسأله می باشد، این نوع تفکر حالتی ذهنی می باشدکه در آن ایده های جدید خلق می شوند.

بازی های ویدئویی انجام دهید

بازی های ویدئویی که هیجان انگیز هستند و روحیه او را تقویت می کنند می توانند به افزایش خلاقیت شما کمک کنند.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید