میوه پاپایا و خواص آن

میوه پاپایا و خواص آن

پاپایا در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و طبع گرمی دارد. طعم شیرین، رنگ جذاب و طیف گسترده ای از خواص، پاپایا را به یک میوه محبوب استوایی تبدیل کرده است. پاپایا دارای طیف وسیعی از مزایای سلامتی از جمله پیشگیری از آسم و حتی خواص ضد سرطانی است. زیگزانتین، یک آنتی اکسیدان موجود در پاپایا، پرتوهای مضر نور آبی را فیلتر می کند.

پیشگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم در افرادی که مقدار زیادی از مواد مغذی خاص مصرف می کنند کمتر است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن است که در غذاهایی مانند پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی، کدو تنبل و هویج وجود دارد.

سرطان

مصرف آنتی اکسیدان بتاکاروتن موجود در پاپایا ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد. بر اساس مطالعه ای که در مجله Cancer Epidemiology and Prevention Biomarkers منتشر شده است، در میان مردان جوان، رژیم های غذایی غنی از بتاکاروتن ممکن است نقش محافظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشند.

سلامت استخوان

مصرف کم ویتامین K با افزایش خطر شکستگی استخوان همراه است. مصرف کافی ویتامین K برای سلامتی مهم است، زیرا جذب کلسیم را بهبود می بخشد و ممکن است دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش دهد، به این معنی که کلسیم بیشتری در بدن برای تقویت و بازسازی استخوان ها وجود دارد.

دیابت

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم های غذایی با فیبر بالا مصرف می کنند، سطح گلوکز خون پایین تری دارند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است سطح قند، چربی و انسولین خون را بهبود بخشند. یک پاپایای کوچک حدود 3 گرم فیبر دارد که معادل فقط 17 گرم کربوهیدرات است.

گوارش

پاپایا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم کمک می کند. در واقع می توان از آن به عنوان نرم کننده گوشت استفاده کرد. پاپایا همچنین سرشار از فیبر و آب است که هر دو به جلوگیری از یبوست کمک می کنند و به نظم و سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند.

در بخش خواص خوراکی ها با انواع خواص میوه ها آشنا شوید.

بیماری قلبی

فیبر، پتاسیم و ویتامین موجود در پاپایا همگی به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کنند. افزایش دریافت پتاسیم همراه با کاهش مصرف سدیم مهمترین تغییر رژیم غذایی است که فرد می تواند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی انجام دهد.

التهاب

کولین یک ماده مغذی بسیار مهم و همه کاره است که در پاپایا یافت می شود و به بدن ما در خواب، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه کمک می کند. کولین همچنین به حفظ ساختار غشای سلولی کمک می کند، به انتقال تکانه های عصبی کمک می کند، به جذب چربی کمک می کند و التهاب مزمن را کاهش می دهد.

بهبود پوست

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، به نظر می رسد له شده پاپایا برای بهبود زخم و جلوگیری از عفونت نواحی سوخته مفید است. محققان بر این باورند که آنزیم های پروتئولیتیک کیموپاپاین و پاپائین موجود در پاپایا مسئول اثرات مفید آنها هستند. از پمادهای حاوی آنزیم پاپائین نیز برای درمان زخم های بستر (زخم بستر) استفاده شده است.

3 روش جالب برای استفاده از پاپایا برای صورت

سلامت مو

پاپایا همچنین برای مو عالی است زیرا حاوی ویتامین A است، ماده مغذی مورد نیاز برای تولید سبوم، که مو را مرطوب نگه می دارد. ویتامین A همچنین برای رشد تمام بافت های بدن از جمله پوست و مو ضروری است. مصرف کافی ویتامین C، که پاپایا می تواند تامین کند، برای ساخت و نگهداری کلاژن، که ساختار پوست را فراهم می کند، مورد نیاز است.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید