ارزش غذایی تخم کدو

ارزش غذایی تخم کدو

تخم کدو تنبل یکی از بهترین آجیل هایی است که نسبت به قیمتی که دارد ارزش غذایی بالایی دارد. برای جلوگیری از چاقی، افسردگی، ریزش مو و ده ها بیماری دیگر تخم کدو میل بفرمایید.

یک فنجان تخم کدو تنبل (64 G) دارای :

  • 285 کالری
  • کل چربی 12.42 گرم
  • چربی اشباع شده 2.349 گرم
  • چربی 3.860 گرم
  • کلسترول 0 میلی گرم
  • سدیم 12 میلی گرم
  • پتاسیم 588 میلی گرم
  • کربوهیدرات 34.40 گرم
  • فیبر رژیمی 11.8 گرم
  • شکر 0 گرم
  • پروتئین 11.87 گرم
  • ویتامین A 40 IU
  • ویتامین C 0.2
  • کلسیم 35 میلی گرم
  • آهن 2.12 میلی گرم

Table of Contents

خواص تخم کدو برای مو

برای جلوگیری از شوره سر تخم کدو بخورید

روی موجود در تخم کدو از خارش پوست سر، سوزش و تحریک پذیری به خاطر خواص ضد قارچی جلوگیری می کند. ماساژ مو با روغن تخم کدو نیز می‌تواند خارش مو و شوره ان را از بین ببرد. علاوه بر این، دانه های کدوتنبل منابع غنی بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن وقتی مصرف می‌گردد به ویتامین A تبدیل می گردد. عدم وجود ویتامین A در بدن می تواند منجر به موی خشک و کدر شود. پوست سر خشک منجر به خارش و رشد شوره سر شده و شما را اذیت خواهد کرد.

برای جلوگیری از ریزش مو تخم کدو بخورید

تخم کدو تنبل با ویتامین A، K، روی و اسیده ای چرب امگا 3 غنی می‌تواند از ریزش موهای شما جلوگیری کند. اسیدهای چرب امگا 3 در رشد مو مفید هستند چون التهاب را کاهش می دهند. به جای استفاده از مکمل های روی برای مو، تخم کدو تنبل را مصرف نمایید که مقدار زیادی از مواد معدنی را برای تغذیه موی شما دارند. مصرف کدوتنبل و یا تخم آن موهای شما را محکم‌تر و درخشان‌تر و ضخیم‌تر می کند.

تخم کدو تنبل مرطوب کننده پوست است

این یکی از مزایای اصلی تخم کدو تنبل برای پوست است. تولید چربی اضافی منجر به پوستی چرب و کدر می‌گردد که در معرض جوش و آکنه می‌باشد. از طرف دیگر، مقدار کمتری چربی، پوست را خشک و شکننده می کند. بنابراین، حفظ مقدار صحیح چربی بر روی پوست بسیار مهم بوده و اسیدهای چرب ضروری موجود در دانه ها مقدار صحیح روغن و رطوبت را حفظ می کنند. برای داشتن یک پوست بی نقص، خمیر تخم کدو تنبل له شده را روی صورت خود بمالید.

تخم کدو تنبل برای درمان جوش مناسب است

تخم کدو تنبل با روی که دارای خواص ضد التهابی می‌باشد، غنی هستند. روی با کاهش قرمزی و زخم روی صورت به درمان آکنه کمک کرده و خاصیت ضد باکتری دارد. روی موجو در کدو تنبل بر روی غدد چربی پرفعال تاثیر گذاشته و باعث کاهش فعالیت آنها می‌شود که موجب کاهش جوش زدن می‌شود.

تخم کدو مانند آنتی اکسیدان عمل می کند

تخم کدو تنبل شامل ویتامین E، که یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد. علاوه بر آن, بسیاری از آنتی اکسیدان ها مانند فنول ها، اتانول، روی و منگنز در آن وجود دارند. التهاب و فشار اکسیداتیو مسئول ایجاد بسیاری از بیماری‌ها هستند که می‌توانند توسط آنتی اکسیدان های موجود در این دانه های روغنی درمان گردند.

تخم کدو باعث کاهش کلسترول می شود

برای کاهش کلسترول خون به شما توصیه می‌کنیم تخم کدو تنبل میل نمایید. این یکی از مهم ترین فواید سلامتی تخم کدو تنبل است. کاهش کلسترول منجر به افزایش سلامت قلبی و عروقی می شود. فیتواسترول همانند کلسترول در ساختار است که باعث کاهش جذب پروتیین (پروتئین با چگالی کم) در روده می گردد. مس شمارش گلبول های قرمز خون را افزایش و عبور اکسیژن خون را افزایش می دهد. تخم کدو حاوی سطح پایین سدیم است که فشار خون را کاهش می دهد و  باعث افزایش سلامت قلب می شود.

کدو تنبل برای تقویت بازیابی سلولی مفید است

وجود ویتامین A در تخم کدو تنبل به ترمیم و بازیابی سلول ها کمک می کند. نقش مهمی در تقسیم و تمایز سلولی ایفا می کند. مقدار کافی ویتامین A در بدن برای بهبود زخم ضروری است. ویتامین A به طور فعال در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه, آسیب uv و سوختگی ها استفاده می شود.

تخم کدو تنبل شما را در برابر آلاینده ها محافظت می کند

تخم کدو منبع خوبی برای روی و سلنیوم است. تخم کدو می‌تواند کلاژن را افزایش بدهد و مانع عبور آلاینده ها شود. کلاژن یک محافظ اضافی برای پوست از اشعه های مضر uv است.

برای تقویت عملکرد مجاری ادراری تخم کدو مصرف کنید

برای بهبود مشکلات مثانه خود حتما تخم کدو میل بفرمایید. مطالعات نشان می دهد که بخش محلول در تخم کدو تنبل در کاهش مشکلات مجاری ادراری موثر می‌باشد و به راحتی در جریان خون جذب می‌گردد. این آنزیم, آنزیم آروماتاز را مهار کرده و باعث افزایش قدرت عضلات لگن می‌گردد. تخم کدو تنبل نقش حیاتی در کاهش عفونت های مجاری ادراری دارد.

خواص تخم کدو برای افسردگی

در نیوزیلند صورت گرفته, تعداد افرادی که از افسردگی رنج می برند به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تخم کدو تنبل به استراحت ذهن کمک می کند. تخم کدو تنبل حاوی ال – تریپتوفان است که در کاهش افسردگی و بالا بردن حالت ذهن نقش داشته به سنتز گابا کم کرده و به کاهش استرس کمک می کند.

خواص تخم کدو تنبل برای تقویت استخوان ها

پوکی استخوان عمدتاً ناشی از کمبود روی است. تخم کدو تنبل بدن شما را با مقدار کافی روی محافظت می کند. عمدتاً کلسیم مسئول استخوان ها است, اما روی نیز تشکیل استخوان را افزایش می دهد. روی نیمی از وزن استخوان ها را تشکیل می دهد. برای تشکیل استخوان ها و توده های استخوان از اهمیت بالایی برخوردار است. هم چنین به ترمیم شکستگی و آسیب استخوان به میزان سریع تر کمک می کند.

برای تقویت سلامت پروستات تخم کدو میل بفرمایید

تخم کدو تنبل یک خوراکی سالم مورد استفاده قرار می گیرد. برای سالم نگه داشتن پروستات از زمان های قدیم استفاده می شوند. این دانه ها در کاهش خطرات مرتبط با سرطان با برداشتن اثرات خطرناک بر روی سلول های پروستات، موثر هستند. روغن دانه های کدوتنبل در درمان BPH خوب است.

کدو تنبل حافظه را تقویت می کند

برای تقویت حافظه تخم کدو تنبل و خود کدو تنبل میل بفرمایید. کدو تنبل به خاطر داشتن منیزیم می تواند برای حل مشکلات یادگیری مفید باشد. تخم کدو حافظه را افزایش داده و تمرکز را به خاطر حضور روی افزایش می دهد.

خواص تخم کدو برای زنان

خواص تخم کدو تنبل برای افزایش منیزیم

یک فنجان تخم کدو تنبل حاوی بیش از نصف مقدار منیزیمی است که باید توسط یک زن در یک روز مصرف گردد. منیزیم یک عنصر اساسی است که به تنظیم ماهیچه و عملکرد عصبی کمک می کند، پروتیین و DNA را کنترل می کند، سطح گلوکز خون را کنترل می کند و ریتم عادی قلب را حفظ می کند.

اطمینان از بارداری سالم با مصرف تخم کدو

فواید مختلفی در تخم کدو تنبل در طول دوران بارداری به خاطر حضور روی وجود دارد. اکثریت زنان از کمبود روی رنج می برند. کاهش سطح روی، می تواند منجر به اختلال در هورمون های مختلف مسئول شروع کار شود. نشان داده شده است که فقدان روی در حیوانات بر رشد فرزندانشان اثر می گذارد.

خواص تخم کدو تنبل برای درمان کم خونی

کم خونی، ناشی از کمبود آهن در بدن است. تخم کدو تنبل منبع خوبی از آهن است. طبق یک مطالعه، مصرف منظم تخم کدو تنبل باعث افزایش غلظت آهن در زنان و نوجوانان می‌گردد.

تخم کدو تنبل برای زنان یائسه مفید است

مقدار زیادی از فیتو – استروژن گیاهی باعث افزایش سطح کلسترول HDL می‌گردد و منجر به کاهش فشار خون، گر گرفتگی، درد مفاصل و سایر علایم دردآور ناشی از یائسگی می‌شود.

تخم کدو تنبل یک منبع غنی از پتاسیم است

پتاسیم، نقش مهمی در انقباض ماهیچه ها، تنظیم مایعات، کنترل فشار خون و تعادل مواد معدنی دارد. پتاسیم بیماری دردناک سنگ کلیه و از دست رفتن استخوان به دلیل پیری را درمان کردده و بسیار مفید است. تخم کدو تنبل (261 میلی گرم) تقریباً مقدار معادل پتاسیم موز (268 میلی گرم) است که به عنوان منبع غنی پتاسیم در نظر گرفته می شود.

برای درمان دیابت تخم کدو تنبل میل بفرمایید

این دانه ها دارای اثر ضد دیابتی هستند. یک تحقیق نشان داده که تخم کدو تنبل و عصاره آنها سطوح انسولین را ارتقا داده و باعث کاهش استرس اکسیداتیو می‌شوند. اثر ضد دیابتی آنها می تواند به حضور فنول ها، فلانویید، و ساپونین ها کمک کند. مطالعات نشان داده اند که ترکیب تخم کدو تنبل در رژیم غذایی منجر به سطح پایین دیابت می‌گردد.

تخم کدو تنبل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

روی، برای بهبود ایمنی بدن یک ماده معدنی حیاتی می‌باشد. توصیه برای مصرف روی 6.8 میلی گرم برای زنان بالغ می‌باشد. یک فنجان آب کدو 6.59 میلی گرم تقریباً همان مقدار را تامین می کند.

برای تجربه یک خواب راحت تخم کدو تنبل میل بفرمایید

تریپتوفان که در تخم کدو تنبل یافت می شوند به “ملاتونین” تبدیل شده که یک هورمون خواب می‌باشد و بی خوابی مزمن را درمان می کند. برای تجربه یک خواب راک مشت تخم کدو میل بفرمایید.

تخم کدو تنبل غنی از فیبر است

تخم کدو تنبل غنی از فیبر هستند. فیبر برای حفظ سیستم گوارشی مناسب ضروری است. برای داشتن فیبر بیشتر، دانه ها را با صدفشان مصرف کنید. یک رژیم غذایی با فیبر بالا یبوست را از بین می برد و اختلالات شکم را درمان می کند.

تخم کدو تنبل التهاب را از بین می‌برد

مطالعات نشان داده اند که تخم کدو تنبل فعالیت های ضد التهابی در بدن دارند. گاهی التهاب به خاطر کمبود مواد معدنی و پروتئین ها رخ می دهد.خوردن دانه ها، مقادیر کافی از پروتئین ها را برای جلوگیری از وقوع التهاب حفظ خواهند کرد. این دانه ها ورم مفاصل را تسکین می دهند. دانه های کدوتنبل به خاطر حضور کلروفیل در آن ها سبز به نظر می رسد. کلروفیل بدن و خون را با تمیز کردن آنها آلکالیز می کند. این کار از هر گونه التهاب ناشی از اسیدی شدن جلوگیری می کند.

تخم کدو تنبل به کاهش وزن کمک می کند

برای این که لاغر شوید و با یک تیر چند نشان را بزنید تخم کدو میل بفرمایید. تخم کدو بدن را با ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کند. علاوه بر آن، بدن را با فیبری تامین می کند که نقش کلیدی در کاهش گرسنگی و سیر نگه داشتن ایفا می کند و کمک به کاهش چاقی دارد و آهن را جذب می کند.

برای کاهش ابتلا به سرطان تخم کدو میل بفرمایید

استفاده از تخم کدو موجب کاهش احتمال ابتلا به سرطان معده، روده، سینه، ریه و سرطان پروستات می‌ش.د. یک مطالعه نشان داده که خوردن منظم دانه های کدوتنبل به رهایی از سرطان سینه در زنان یائسه کمک می کند. تحقیقات دیگر ثابت کرده اند که لیگناهای موجود در تخم کدو تنبل نقش حیاتی در درمان سرطان سینه نقش دارند. مطالعات لوله آزمایشی ثابت کرده که مکمل های حاوی عصاره تخم کدو تنبل برای تقویت تسکین سرطان پروستات پیدا شده است.

تخم های کدو تنبل برای محافظت از کبد مناسب است

محتوای پروتئین تخم کدو تنبل به کاهش سمیت کبد کمک می کند. تخم کدو تنبل در محافظت از بدن در برابر آسیب ناشی از کربن در کبد موثر بوده اند. یک مطالعه نشان داد که بذرهای کدوتنبل به نفع آنزیم های کبد و کاهش سطح سمیت در کبد خواهد بود.

تخم کدو برای دید چشم مفید است

تخم کدو تنبل حاوی مقدار بالایی از ویتامین A م‌باشد که به بهبود دید چشم به خصوص در نور کم کمک می‌کند. علاوه برآن، روی به ویتامین A اجازه می دهد تا شبکیه چشم را از کبد بگیرد و ملانین ایجاد کند که چشم را محافظت می کند. مطالعات نشان داده اند که مشکلات از دست دادن بینایی عمدتاً به خاطر کمبود روی رخ می دهد.

تخم کدو تنبل برای توقف پیری زودرس مفد است

هیچ کس نمی خواهد پیر شود و بمیرد. مردم مبلغ هنگفتی پول برای درمان ضد پیری خرج می کنند. تخم کدو تنبل، توانایی این را دارد که فرآیند سالخوردگی را معکوس کرده و درخشندگی جوانی پوست را حفظ کند. اشعه UV و سبک زندگی ما از یک استرس اکسیداتیو پیروی می کنیم که منجر به شکل گیری چین و چروک و تجمع رنگ دانه ها می شود. این آنتی اکسیدان های قوی در مبارزه با رادیکال های آزاد وجود دارند. رویباعث حفظ کلاژن می شود و رشد پوست را ترویج می کند.


برچسب ها

ما را از دیدگاه خود با خبر سازید