مزایای ماهی قزل آلا برای سلامتی

مزایای ماهی قزل آلا برای سلامتی

ماهی قزل آلا یکی از مغذی ترین غذاهای روی کره زمین است. نه تنها سرشار از مواد مغذی است، بلکه می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

در اینجا 11 مزیت شگفت انگیز سالمون برای سلامتی آورده شده است.

1. ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است

ماهی قزل آلا غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با زنجیره بلند است. تحقیقات نشان داده شده است که اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب و فشار خون می شود.

2. منبع عالی پروتئین

بدن شما برای التیام، محافظت از سلامت استخوان و جلوگیری از از دست دادن عضلات، از جمله موارد دیگر، به پروتئین نیاز دارد. ماهی سالمون 22 تا 25 گرم پروتئین در هر وعده 3.5 اونس (100 گرم) فراهم می کند.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را هم مطالعه بفرمایید:

بهترین رژیم های غذایی برای زنان بالای 50 سال

3. سرشار از ویتامین B

ماهی سالمون منبع عالی ویتامین های گروه B است.

در زیر محتوای ویتامین B در 3.5 اونس (100 گرم) ماهی آزاد وحشی آمده است:

  • ویتامین B12: بیش از 100٪ از ارزش روزانه (DV)
  • نیاسین: 63 درصد از DV
  • ویتامین B6: 56٪ از DV
  • ریبوفلاوین: 38 درصد DV
  • اسید پانتوتنیک: 38٪ از DV
  • تیامین: 23 درصد از DV
  • اسید فولیک: 7٪ از DV

این ویتامین ها در چندین فرآیند مهم در بدن شما نقش دارند، از جمله تبدیل غذایی که می خورید به انرژی، ایجاد و ترمیم DNA، و کاهش التهاب مزمن، که می تواند منجر به بیماری شود.

مطالعات نشان داده اند که تمام ویتامین های B با هم برای حفظ عملکرد بهینه مغز و سیستم عصبی شما کار می کنند. متأسفانه حتی مردم کشورهای توسعه یافته ممکن است دچار کمبود یک یا چند مورد از این ویتامین ها شوند

4. ماهی قزل آلا منبع خوب پتاسیم است

یک وعده 3.5 اونس (100 گرم) ماهی سالمون تا 13 درصد از DV را برای پتاسیم فراهم می کند که به مدیریت فشار خون و جلوگیری از احتباس مایعات اضافی کمک می کند.

5. سرشار از سلنیوم

یک وعده 3.5 اونس (100 گرم) ماهی قزل آلا 75 تا 85 درصد از DV سلنیوم را تامین می کند، ماده معدنی که ممکن است از سلامت استخوان ها، بهبود عملکرد تیروئید و محافظت در برابر سرطان محافظت کند.

6. حاوی آستاگزانتین است

آستاگزانتین یک آنتی اکسیدان است که در ماهی قزل آلا یافت می شود و ممکن است برای سلامت قلب، مغز، سیستم عصبی و پوست مفید باشد.

7. ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

مصرف ماهی قزل آلا می تواند با افزایش سطح چربی های امگا 3، کاهش سطح چربی های امگا 6 و کاهش تری گلیسیرید به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند.

8- باعث کاهش اشتها می شود

مصرف ماهی قزل آلا ممکن است با کاهش اشتها، افزایش متابولیسم، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی شکم به شما در مدیریت وزن کمک کند.

9. می تواند به از بین رفتن التهاب کمک کند

ماهی قزل آلا و سایر ماهی های چرب می توانند به کاهش التهاب کمک کنند، که ممکن است عوامل خطر برای چندین بیماری را کاهش دهد و علائم را در افراد مبتلا به بیماری های التهابی بهبود بخشد.

10. ممکن است از سلامت مغز محافظت کند

مصرف مکرر ماهی قزل آلا ممکن است به کاهش علائم اضطراب و افسردگی، محافظت از سلامت مغز جنین در بارداری و کاهش خطر مشکلات حافظه مرتبط با افزایش سن کمک کند.

11. خوشمزه و همه کاره

ماهی سالمون غیر قابل انکار خوشمزه است. این عطر و طعم منحصر به فرد و لطیف با طعم کمتر «ماهی» نسبت به سایر انواع ماهی های چرب مانند ساردین و ماهی خال مخالی دارد. می توان ماهی قزل آلا را بخار پز، تفت داده، دودی، کبابی، پخته یا آب پز کرد. همچنین می توان آن را به صورت خام در سوشی و ساشیمی سرو کرد.


برچسب ها

ما را از دیدگاه خود با خبر سازید