نحوه درمان و پیشگیری از خشکی دست

نحوه درمان و پیشگیری از خشکی دست

خشکی دست ها رایج است. اگرچه از نظر فنی یک وضعیت خطرناک نیست، اما می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

در بیشتر موارد خشکی دست ها به دلیل شرایط محیطی ایجاد می شود. برای مثال آب و هوا می تواند باعث خشکی دست شود. شستن مکرر دست‌ها، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و برخی شرایط پزشکی می‌تواند پوست دست‌های شما را خشک کند. با این حال، راه‌های مختلفی برای هیدراته نگه داشتن پوست تشنه‌تان، بدون توجه به علت وجود دارد.

10 درمان برای خشکی پوست دست

برای مبارزه با خشکی دست، برخی از راه حل های زیر را امتحان کنید:

1. مرطوب کننده

چند بار در روز از یک کرم مرطوب کننده یا لوسیون با کیفیت استفاده کنید. لوسیون ها و کرم ها به بازگرداندن رطوبت و بازگرداندن آن به پوست کمک می کنند.

2. دستکش بپوشید

اگر دستان شما به طور مکرر در آب غوطه ور است، مثلاً هنگام شستن ظرف ها، به پوشیدن یک جفت دستکش فکر کنید. دستکش به جلوگیری از از بین بردن چربی های طبیعی پوست شما کمک می کند.

3. استرس را کاهش دهید

ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد، اما ممکن است ارتباط کوچکی بین استرس و اگزما وجود داشته باشد. بنابراین اگر متوجه شدید که دست‌هایتان به دلیل خشکی پوست ناشی از اگزما کدر می‌شود، برای کاهش استرس، مدتی را به مراقبت از خود اختصاص دهید.

به شمار توصیه می کنم مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

راه های کنترل استرس

4. دارو مصرف کنید

اگر اگزما شدید دارید، ممکن است داروها لازم باشد تا به پوست شما فرصت التیام داده شود. پزشک شما ممکن است استروئیدهایی را تجویز کند که می توانید روی پوست خود بمالید یا حتی یک آنتی بیوتیک که از طریق دهان مصرف می کنید.

5. از پزشک خود در مورد درمان با نور UV سوال کنید

در برخی موارد پسوریازیس شدید، درمان با اشعه ماوراء بنفش (UV) نیز می تواند به بهبودی پوست کمک کند. با این حال، قبل از هر نوع درمان UV باید با پزشک خود صحبت کنید.

6. آنها را یک شبه درمان کنید

یکی از بهترین درمان‌ها برای خشکی دست‌ها این است که آن‌ها را در شب با لوسیون یا مرطوب‌کننده‌های نفتی مانند وازلین بمالید. پس از آن، دستان خود را با یک جفت دستکش یا جوراب نرم بپوشانید. به دام انداختن مرطوب کننده به جذب کامل آن در پوست شما کمک می کند و شما با دستان نرم کودک از خواب بیدار خواهید شد.

7. در مورد کرم تجویزی بپرسید

برای پوست هایی که بسیار خشک و پوسته پوسته هستند، پزشک ممکن است لوسیون مخصوص حاوی اسید لاکتیک یا اوره را توصیه کند. این مواد به خلاص شدن از شر خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کمک می کنند.

8. کرم هیدروکورتیزون بزنید

در برخی موارد، خشکی پوست می تواند به وضعیتی به نام درماتیت بدتر شود که در آن پوست ملتهب و قرمز می شود. در این موارد، لوسیون حاوی هیدروکورتیزون ممکن است مفیدترین باشد. هیدروکورتیزون می تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک کند.

9. از یک پانسمان مرطوب استفاده کنید

پوستی که به دلیل خشکی ترک خورده است باید قبل از بهبودی کامل درمان شود. با بهبودی پوست، پزشک ممکن است یک پانسمان مرطوب را توصیه کند.

10. از مرطوب کننده های سنگین استفاده کنید

برای مرطوب کردن عمیق، مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که در ابتدا برای حیوانات در نظر گرفته شده بود. آره واقعا! محصولاتی مانند بالم کیسه، که برای کمک به بهبود ترک های سخت پستان گاو طراحی شده است، می تواند به پوست نفوذ کند و واقعا به مرطوب نگه داشتن آن کمک کند.

چگونه از خشکی دست ها جلوگیری کنیم

اگر خشکی دست‌های شما به دلیل شرایط کاری شما است، یک بطری کوچک لوسیون همراه خود داشته باشید تا بتوانید در طول روز دوباره از مرطوب‌کننده استفاده کنید. به دنبال مرطوب کننده های حاوی موادی مانند:

  • گلیسرین
  • روغن جوجوبا
  • کره کاکائو
  • آلوئه ورا

اگر در مکانی کار می کنید که نیاز به شستن مکرر دست ها دارد، مانند بیمارستان یا رستوران، با مدیر خود در مورد نصب پمپ های لوسیون روی دیوارها صحبت کنید. اگر از قبل وجود دارند، از آنها به خوبی استفاده کنید.

همچنین باید از گرمای بیش از حد، مانند خشک کن دست، خودداری کنید. مانند شرایط سرد، گرما می تواند پوست را بیشتر خشک کند.


ما را از دیدگاه خود با خبر سازید